Publications
-
Campeggiani, Pia; Konstan, David, Emotions, in: Oxford Bibliographies in Classics, New York, Oxford University Press, 2017, pp. N/A - N/A [Chapter or essay]
-
Malusà Giovanna; Tarozzi, Massimiliano, Ensuring quality and equity in an Italian multicultural primary school, in: Intercultural Education and Competences: Challenges and Answers for the Global World, Newcastle, Cambridge Scholars Publishing, 2017, pp. 221 - 238 [Chapter or essay]
-
Malusà, Giovanna; Tarozzi, Massimiliano, Qualità fa rima con equità? Il caso di una scuola primaria multiculturale, in: Neoliberalismo, educazione e competenze interculturali, milano, franco angeli, 2017, pp. 171 - 195 (LA MELAGRANA) [Chapter or essay]
-
Tarozzi, M., Educazione alla giustizia sociale. Social justice education, in: Gli alfabeti dell’intercultura, Pisa, Edizioni ETS, 2017, pp. 271 - 279 [Chapter or essay]
-
Paolucci, Claudio, Prothèses de la subjectivité. L’appareil formel de l’énonciation dans l’audiovisuel, in: Jean-Marie Klinkenberg, Jacques Fontanille et Alberto Condé Adana, Claudio Paolucci, Gian Maria Tore, Marion Colas-Blaise, Anne Beyaert-Geslin, Odile Le Guern, Jean-François Bordron, Verónica Estay Stange, Fanny Barnabé, Vivien Lloveria, Maria Giulia Dondero, Audrey Moutat, Sylvie Périneau-Lorenzo, Pierluigi Basso Fossali., Les plis du visuel. Réflexivité et énonciation dans l’image, Limoges, Éditions Lambert-Lucas, 2017, pp. 53 - 68 [Chapter or essay]
-
Matteucci, Giovanni, Prefazione, in: S.K. Langer, I principi della forma, Brescia, Morcelliana, 2017, pp. 5 - 28 [Preface]
-
Tarozzi, Massimiliano, Piero Bertolini and the Italian Phenomenological Movement in Education, in: Pädagogik - Phänomenologie Verhältnisbestimmungen und Herausforderungen, Wiesbaden, Springer VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2017, pp. 47 - 62 [Chapter or essay]
-
Tarozzi, Massimiliano; Torres Carlos Alberto, Multiculturalism in the World System: Towards a Social Justice Model of Multicultural Education,, in: Torres Carlos Alberto, Theoretical and Empirical Foundations of Critical Global Citizenship Education, New York - London, Routledge, 2017, pp. 69 - 83 [Chapter or essay]
-
Tarozzi, Massimiliano, Prefazione, in: Peter Mayo, Paolo Vittoria, Saggi di pedagogia critica oltre il neoliberismo analizzando educatori, lotte e movimenti sociali, Firenze, Società Editrice Fiorentina, 2017, pp. 7 - 11 [Preface]
-
Paolucci, Claudio, Semiotics, Schemata, Diagrams and Graphs: a New Form of Diagrammatic Kantism by Peirce, in: Peirce on Perception and Reasoning. From Icons to Logic, New York and London, Routledge, 2017, pp. 117 - 133 (ROUTLEDGE STUDIES IN AMERICAN PHILOSOPHY) [Chapter or essay]
-
Paolucci, Claudio, ECO, PEIRCE, AND THE ANXIETY OF INFLUENCE: THE MOST KANTIAN OF THINKERS, in: The Philosophy of Umberto Eco, Chicago, Open Court, 2017, pp. 251 - 278 (Library of Living Philosophers) [Chapter or essay]
-
Lodi, Giorgia; Asprino, Luigi; Nuzzolese, Andrea Giovanni; Presutti, Valentina; Gangemi, Aldo; Reforgiato Recupero, Diego; Veninata, Chiara; Orsini, Annarita, Semantic Web for Cultural Heritage Valorisation, in: Data Analytics in Digital Humanities, Kansas, S. Hai-Jew, 2017, pp. 3 - 37 [Chapter or essay]
-
M.Tarozzi, Educare alla cittadinanza globale, fra crisi del multiculturalismo e nuovi bisogni di equità, in: Per un nuovo patto di solidarietà. Il ruolo della pedagogia nella costruzione dei percorsi identitari, spazi di cittadinanza e dialoghi interculturali, Bari, Progedid, 2017, pp. 221 - 230 [Chapter or essay]
-
F. BIanchini, The Synthetic Approach and the Evolution of Cognition, in: Wired Bodies. New Perspectives on the Machine-Organism Analogy, Roma, CNR Edizioni, 2017, pp. 91 - 97 [Chapter or essay]
-
Volpe, Giorgio, Verità e morale: una panoramica, in: Homo vivens. Possibilità di convivenza, Bologna, CLUEB, 2017, pp. 25 - 44 (LEXIS) [Chapter or essay] Open Access
-
Volpe, Giorgio, Propositional and Doxastic Justification: Their Relationship and a Questionable Supervenience Claim, in: Supervenience and Normativity, Cham, Springer, 2017, pp. 25 - 48 (LAW AND PHILOSOPHY LIBRARY) [Chapter or essay] Open Access
-
Mazzucchelli, F., Il coniglio: buono da mangiare o da coccolare?, in: Zoosemiotica 2.0. Forme e politiche dell'animalità, Palermo, Edizioni Museo Pasqualino, 2017, pp. 77 - 91 (QUADERNI DEL CIRCOLO SEMIOLOGICO SICILIANO) [Chapter or essay]
-
Francesco Mazzucchelli, From the “Era of the Witness” to an Era of Traces. Memorialisation as a Process of Iconisation?, in: Mapping the ‘Forensic Turn’. Engagements with Materialities of Mass Death in Holocaust Studies and Beyond, Vienna, New Academic Press, 2017, pp. 169 - 191 [Chapter or essay]
-
Guidetti, Luca, The Space of the Living Beings. Umwelt and Space in Jakob von Uexküll, in: Luca Guidetti, Eugenio Mazzarella, Stefano Besoli, Agostino Cera, Michela Summa, Ricardi Ibarlucia, Maria Teresa Catena, Vincenzo Costa, Felice Masi, Simona Venezia, Pedro Alves, Vincenzo Fano, Pierluigi Graziani, Fabrizio Palombi, Gianluca Giannini, Luigi Laino, Jean Dhombres, Dario Giugliano, Filippo Fimiani, Andrea Pinotti, Francesco Vitale, Ronald Shusterman, The Changing Faces of Space, Heidelberg/Berlin, Springer International Publishing, 2017, pp. 3 - 17 (STUDIES IN APPLIED PHILOSOPHY, EPISTEMOLOGY AND RATIONAL ETHICS) [Chapter or essay]
-
Matteucci, Giovanni, Le paradigme esthético-pragmatiste de Dewey: analyse et perspectives, in: Après L’art comme expérience. Esthétique et politique aujourd’hui à la lumière de John Dewey, Paris, Questions Théoriques, 2017, pp. 15 - 55 [Chapter or essay]